GIZMO: Het verhaal
GIZMO De Toekomst van Gisteren
Met: Martin Hofstra, Che-Sheng Wu en Michael Helmerhorst
GIZMO is een nostalgische terugblik naar een tijd waarin men de ontwikkeling van techniek en wetenschap nog onbevangen verwelkomde.
GIZMO, is geïnspireerd op het Amerikaanse Popular Mechanics-magazine, waarin bijzondere hobby’s, blauwdrukken, exploded views, futuristische vergezichten, eenvoudige huis-, tuin- en keuken-mechanica en advertenties van postorderbedrijven elkaar verdringen.
Drie GIZMO-abonnees zijn in een constante strijd gewikkeld met de weerbarstige materie van gebruiksvoorwerpen en prototypen. Op zoek naar praktische oplossingen om het leven van alledag draaglijker te maken doen zij en passant onthutsende ontdekkingen.
Gizmo: is een woord voor een gadget of slim apparaatje waarvan men zich de juiste naam niet meer herinnert. (encyclo.nl)
Genre: Komische Semi-documentaire
Disciplines: Mime, Slapstick, Object-animatie, Percussie & Unplugged special FX
Michael Helmerhorst is de initiatiefnemer van deze productie.
Met zijn beeldende theaterachtergrond (Perspekt, VisaVis, Beumer&Drost) heeft Helmerhorst een eigenzinnige signatuur ontwikkeld: hij combineert voortdurend vele stijlen en genres: theater, film en beeldverhaal smelten samen tot een zich onderscheidend geheel.
Martin Hofstra speelde oa bij gezelschap De Daders, Carver, Bambi, Artemis en 12 jaar bij Alex d’Electrique. Hij was schrijver van en speler in de VPRO-kinderserie Max en Piep en speelde bovendien in diverse Nederlandse drama-series (o.a. Spoorloos Verdwenen).
Che-Sheng Wu combineert de disciplines: Percussie, Instant Music en Mime. Ski-Chien University Taipe, Artez Zwolle, MAPA Haarlem.
Credits
Michael Helmerhorst is de initiatiefnemer van deze productie.
Met zijn beeldende theaterachtergrond (Perspekt, VisaVis, Beumer&Drost) heeft Helmerhorst een eigenzinnige signatuur ontwikkeld: hij combineert voortdurend vele stijlen en genres: theater, film en beeldverhaal smelten samen tot een zich onderscheidend geheel.
Martin Hofstra speelde oa bij gezelschap De Daders, Carver, Bambi, Artemis en 12 jaar bij Alex d’Electrique. Hij was schrijver van en speler in de VPRO-kinderserie Max en Piep en speelde bovendien in diverse Nederlandse drama-series (o.a. Spoorloos Verdwenen).
Che-Sheng Wu combineert de disciplines: Percussie, Instant Music en Mime. Ski-Chien University Taipe, Artez Zwolle, MAPA Haarlem.
Zakelijk en productieleider: Géraldine Verhoeven
PR & Marketing: Afke Pricker
Scènefoto’s: Martin Pluimers